کیمیاگران قرن 21

سوالات کنکور و دانشگاهی- نکات اخلاقی و پندآموز- روشهای تحقیقی- اطلاع رسانیهای مختلف

کیمیاگران قرن 21

سوالات کنکور و دانشگاهی- نکات اخلاقی و پندآموز- روشهای تحقیقی- اطلاع رسانیهای مختلف

کنترل قند خون

با سیر انسولین درمانی کنید

با خیار تلخ قندر خون را مهار کنید

باخار مریم جذب انسولین را بیشتر کنید

بابونه عوارض دیابت را کاهش دهید 

هندوانه ابوجهل

دباغی پوست

برای دباغی کردن پوست به طوری که مو و پشمهای پوست بر روی آن باقی بماند روش های متعددی وجود دارد که در اینجا یکی از روش های ساده که هر فردی می تواند به کمک آن پوست را دباغی کند توضیح می دهیم.

1- در ابتدا پوست خرگوشی که به تازگی مرده است را جدا کرده و در یک گالن 20 لیتری آب تازه و خنک قرار دهید. این عمل به پوست امکان می دهد خنک شود. پوست می تواند برای مدتی در آب باقی بماند تا پردازش پوست خرگوش کامل شود.

2- تمامی اثار خون را با شست و شوی پوست از بین ببرید و این عمل را تا تمیز شدن پوست ادامه دهید. این عمل سبب می شود تا پوست از لکه های ثانویه محافظت شود با این حال این لکه ها مشکل خاصی نیستند اما اگر پوست قرار است به جای داخل، به سمت خارج استفاده شود ممکن است لکه ها ازار دهنده باشند.

3- یک فنجان نمک درشت ( نمک دریا ) و یک فنجان زاج سفید را در حدود هفت و نیم لیتر آب در دمای اتاق مخلوط کنید. محلول را به میزان کافی هم زده و مطمئن شوید به طور کامل حل شده است. برای حفاظت از اثرات زاج سفید از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

4- پوست را داخل محلول قرار داده و توسط یک قطعه چوب آنرا بهم بزنید. اجازه بدهید پوست داخل محلول و در دمای اتاق به مدت 48 ساعت خیس بخورد. روزی حداقل دو بار پوست را داخل محلول هم بزنید.

5- پوست را از داخل محلول خارج کرده و با فشار دادن آب آنرا بگیرید. در صورت نیاز می توانید محلول را برای موارد دیگر نگه دارید.

6- چربی و گوشت های اضافه و باقی مانده را از روی پوست جدا کنید. با کمک یک چاقو بافت را از یک گوشه پوست و به سمت جلو جدا کنید. بافت زیرین پس از مدتی کم کم نمایان می شود. پس از جدا کردن این لایه پوست را با آب سرد شست و شو دهید.

7- یک فنجان نمک و یک فنجان زاج سفید به مخلوط اصلی نمک و زاج سفید اضافه کنید. مخلوط را همزده تا کاملا یکنواخت شود و مجددا پوست را داخل این محلول قرار دهید و هم بزنید. اجازه بدهید پوست به مدت یک هفته داخل این محلول بماند و روزی دو بار محلول را هم بزنید.

8- پوست را از محلول خارج کرده و در آب صابون گرم بشویید. شامپو سبب نرمی و خوش بویی پوست می شود. شامپو را توسط آب ولرم به طور کامل شسته و مطمئن شوید که صابون به طور کامل پاک شده است. سپس پوست را در یک مکان خنک و سایه دار آویزان کنید تا خشک شود. این عمل حدودا شش ساعت زمان میبرد و تقریبا دو روز طول می کشد تا پوست کامل خشک شود.

خواص دارویی درخت داغداغان یاتاین

درخت طا ,در کوهها و ارتفاعات دامنه های کبیر کوه به خوبی روییده می شود .

درخت طا درختی شبیه به درخت بلوط اما با برگ هایی کوچک تر و رنگ برگهای ان سبز پر رنگ است .

میوه ان به اندازه فندق دارد که کم کم پوسته و بدنه میوه سفت می گردد و خاصیت درمانی و دارویی دارد که برای تقویت حافظه ان را با بادرنجبویه و مرزنجوش می جوشانند و مصرف می کنند .

در فرهنگ مردمان کرد ,درخت طا درختی مقدس است که از چوب ان برای جلوگیری از چشم زخم استفاده می شود .این اعتقاد مردم باعث شده تامردم به دلیل استفاده از چوب ان برای ساختن وسایل تزیینی همواره به بریدن این درختان اقدام می کنند.

امیر امینی در کتاب فرهنگ گیاهان دارویی می نویسد :دمرگان تایخ شناس فرانسوی عقیده دارد که این درخت نخستین بار برای معالجه یرقان و طاعون که در بین النهرین ان روز شایع شده بود توسط یکی از دارو شناسان محلی دربار اشوریان بنام طائل,از فلسطین به کردستان و حوزه قلمرو اشور رسیده و امروز این محل د رکردستان عراق" ته ویله" نامیده می شود و چون این درخت از نام حکمران انجا گرفته شده در کردی هم تاوگ یا تایله می گویند  

نسخه های درمانی :

1ـ خوردن میوه ی داغداغان عادت ماهیانه را باز می کند و دل درد را درمان می کند.

2ـ برای از بین بردن ورم ها و کوفتگی ها، پودر شاخه و ریشه ی داغداغان را روی آن ضماد کنید.

3ـ خوردن پودر چوب داغداغان به مقدار کم، زخم روده و معده را درمان می کند.