کیمیاگران قرن 21

سوالات کنکور و دانشگاهی- نکات اخلاقی و پندآموز- روشهای تحقیقی- اطلاع رسانیهای مختلف

کیمیاگران قرن 21

سوالات کنکور و دانشگاهی- نکات اخلاقی و پندآموز- روشهای تحقیقی- اطلاع رسانیهای مختلف

آیاتغییر در مدیریت ها تکامل را به دنبال خواهد داشت ؟؟!!!!!!!!!!

وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ مِنْ سُلالَةٍ مِنْ طینٍ ؛ثُمَّ جَعَلْناهُ نُطْفَةً فی‏ قَرارٍ مَکینٍ؛ ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظاماً فَکَسَوْنَا الْعِظامَ لَحْماً ثُمَّ أَنْشَأْناهُ خَلْقاً آخَرَ فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقینَ " و ما انسان را از عصاره‏اى از گِل آفریدیم؛ سپس او را نطفه‏اى در قرارگاه مطمئن (رحم‏])قرار دادیم؛ سپس نطفه را به صورت علقه (خون بسته)، و علقه را به صورت مضغه (چیزى شبیه گوشت جویده شده‏) و مضغه را بصورت استخوان هایى درآوردیم و بر استخوان ها گوشت پوشاندیم سپس آن را آفرینش تازه‏اى دادیم پس بزرگ است خدایى که بهترین آفرینندگان است!. 

 

آیا با تغییر در مدیریت ها می توان به تکامل رسید ؟ تغییر با چه قیمتی؟ به چه گونه ای؟ یا صرفا جنبه سیاسی و جناحی  و ......دارد!!!!!!!!!!!!!!! 

 معمولا ما همیشه برنامه های منسجم و درست کشورهای اروپایی را دست مایه قرار می دهیم و در مراسمات و جلسات به تعریف می کشیم و از ثبات مدیریت ها حرف میزنیم. اما متاسفانه دولت های ما در چند دور اخیر بیشتر به دروغ گویی متوسل میشوند تا با این روش بتوانند بر مردم حکومت کنند و حکومت خودشان را با وعده های دروغ ادامه دهند. در دولت اخیر که برنامه به اصطلاخ تغییر را در این سال آخر به اجرا گذاشته به این باور است که با ایجاد چنین تغییراتی می تواند دولت را تقویت کند تا بتواند در دور بعدی همچنان بیشترین آراء را به دست آورد اما به تصور و باور اکثر مردم این نوع تغییرات خود سبب تخریب دولت شده و خواهد شد زیرا هم نوع تغییرات نامتناسب است و هم جنبه سیاسی و قومیتی دارد و هم اینکه در تغییرات ایجاد شده  برنامه های مدیریتی نادرستی نیز در دستور مدیران قرار داده است. بکارگیری نیروهایی ناکارآمد و عقده ای در مدیریت و استفاده اکثر مدیران  از قوم گرایی در انتصاب ها و عدم قدردانی از نیروهای کاردان و عدم توجه به شایسته سالاری  و .... از جمله مواردیست که بدون شک در دور بعدی ریاست جمهوری شخص روحانی در صورت تایید صلاحیت هرگز به عنوان ریاست جمهوری انتخاب نخواهد شد. دولت باور دارد که با این تغییرات تکامل در مدیریت و برنامه ها را کسب خواهد کرد در صورتی که این نوع تغییرات تکامل  را زیرسوال می برد. البته باید به این مورد اشاره کرد که شخص روحانی خود به تنهایی انسانی فرهیخته و با سواد و آگاه و دانشمند و دارای دیدگاهی باز در تمام مسائل کشوری و بین المللیست اما متاسفانه این مدیران  زیر دست هستند که دارند بر کشور حکومت می کنند و با  مدیریت های نادرست بدون شک  دولت را زمین گیر کرده و  تخریب دولت را به دنبال دارند. کاملا بر هربی سوادی هم آشکار است که در این چند ماه باقی مانده از دولت روحانی تغییرات ایجاد شده در مدیریت ها و نیروهای  اداری و آموزشی صرفا جهت تبلیغات گسترده برای  در آعوش گرفتن دولت و حفظ آن است اما باید گفت که خوشبختانه ملت آگاه هستند و سعی دارند دیگر این گونه اشتباهات را تکرار نکنند.