با شفابخش‌ترين ادويه‌هاي جهان آشنا شويد


دانش پزشكي مدرن شناسايي و مطالعه روي قدرت بي‌انتهاي چاشني‌ها، ادويه‌ها و گياهان را آغاز كرده است و قصد دارد از اين تركيبات مفيد و شفابخش بعنوان سلاح‌هايي براي مقابله با بيماريهاي گوناگون از سرطان گرفته تا آلزايمر استفاده كند.

ادامه نوشته

آلبوم عکس پیر کوری و ماری کوری




۰۳

۰۲

۰۱

۰۴

۰۵

۰۶

۰۹

۰۸

۰۷



ساخت کوچکترین ژنراتور جهان که با بازدم کار می کند.


دانشمندان بخش انرژی موسسه دارپا برای اولین بار در جهان، ژنراتوری در مقیاس نانو طراحی کرده‌اند که توانایی ارسال اطلاعات به صورت بیسیم را دارد. دانشمندان بخش انرژی موسسه دارپا (DARPA)، برای اولین بار در جهان ژنراتوری در مقیاس نانو ساخته‌اند که علاوه بر این که انرژی خود را از طریق لرزش تامین می‌کند، توانایی آن را دارد که اطلاعات را به صورت بیسیم تا مسافت‌های طولانی ارسال کند.

ادامه نوشته

چگونگی پاک کردن لکه جوهر خودکار از لباس

جوهر خودکار چیزی است که شما معمولا نمی توانید به سادگی آن  را با آب و صابون حذف کنید، اما یک راه آسان و ارزان برای از بین بردن جوهر خودکار از سطوح و یا لباس وجود دارد.

• مالیدن الکل طبی

• کرم کف اصلاح صورت (خمیر ریش)

• اسپری مو ( اگر نه الکل و نه کرم اصلاح آثار جوهر را پاک نکرد)

• استفاده از کاهنده های شیمیایی از قبیل اگزالیک اسید و قلع (II) کلرید

• و اما آخرین گزینه ریختن چند قطره وایتکس و سپس افزودن چند قطره جوهر نمک به دنبال آن، البته گزینه نهایی جهت لباس های سفید توصیه می شود

منبع: شیمی یزد


رنگ مو شيميايی

امروزه بيش از 75 درصد خانمها وشمار زيادي از آقايون موهاي خود را رنگ مي كنند.اولين رنگ موشيميايي بي خطر در سال 1909 توسط شيميداني فرانسوي بنام يوگن شالر با استفاده ازپارا فنيلن دي آمين اين فرايند نتيجه زنجيره اي از واكنشهاي شيميايي بين  مولكولهاي مو و رنگدانه ها درحضور پر اكسيد و آمونياك مي باشد.

ادامه نوشته

تعیین دقیق زمان مرگ

تعیین دقیق زمان مرگ در جرم شناسی بسیار اهمیت دارد.اندازه گیری غلظت پتاسیم مایع زجاجیه روشی است که بیش از سه دهه از پیشنهاد و بررسی ان میگذرد.

ادامه نوشته

دسته‌بندی سؤالات امتحان‌های شیمی۲ هماهنگ استانی سراسر کشور ۸۴ تا ۹۰

دانلود سؤالات شده شیمی ۲ در امتحانات هماهنگ استانی      ۴MB


منبع: شیمی یزد

دسته بندی سؤالات شیمی کنکور (نسخه جدید: ۸۵ تا ۹۲) + کلید + پاسخ تشریحی + آمار

سوالات شیمی۲ در آزمون های سراسری ۸۵ تا ۹۲ – به تفکیک فصل‌های کتاب
لینک کمکی
Size: 778 KB  |  Format: PDF

سوالات شیمی۳ در آزمون های سراسری ۸۵ تا ۹۲ – به تفکیک فصل‌های کتاب
لینک کمکی
Size: 886 KB  |  Format: PDF

سوالات شیمی۴ در آزمون های سراسری ۸۵ تا ۹۲ – به تفکیک فصل‌های کتاب
لینک کمکی
Size: 1.06 MB  |  Format: PDF

کلید سؤالات شیمی کنکور
Size: 1045 KB | Format: PDF

پاسخنامه تشریحی سؤالات شیمی کنکور (۸۵ تا ۹۱)
Size: 4 MB | Format: PDF


منبع: گروه شیمی یزد

مجموعه سؤالات دسته بندی شده‌ی امتحانات نهایی کشوری شیمی سوم ۸۲ تا ۹۱ + پاسخ کلیدی مسایل + پاسخ تشریح

دانلود مجموعه سؤالات دسته بندی شده‌ی امتحانات نهایی کشوری (۸۲ تا ۹۲)
Format: PDF   |   Size: 2.83MB

پاسخنامه تشریحی سؤالات امتحان نهایی شیمی (۳) و آزمایشگاه



منبع: گروه شیمی یزد

ذرات تا بی‌نهایت ادامه دارند-نظریه معروف دکتر حسابی

دكتر حسابی یكبار تابستان برای مدت كوتاهی به ایران بازگشت و در خانه ای متعلق به آقای جمارانی تابستان را سپری می كرد و در همین ایام در حین مطالعات به این فكر افتادند كه علت وجود خاصیتهای ذرات اصلی باید در این باشد كه این ذرات بی نهایت گسترده اند و هر ذره ای در تمام فضا پخش است و نیز هر ذره ای بر ذرات دیگر تاثیر می گذارد. به این ترتیب به فكر آزمایشی افتاد كه این نظریه را اثبات و یا نفی كند . او با خود فكر كرد اگر این تئوری صحیح باشد باید چگالی یك ذره مادی به تدریج با فاصله از آن كم شود و نه اینكه یك مرتبه به صفر برسد و نباید ذره مادی شعاع معینی داشته باشد. پس در اینصورت نور اگر از نزدیكی جسمی عبور كند باید منحرف شود و پس از اینكه محاسبات مربوط به قسمت تئوری این نظریه را به پایان رسانید... ادامه مطلب

ادامه نوشته

بنام علمدار دلها

جملات زیبا گیله مرد


آبی نبود اگر که تو دریا نمی شدی

مشکی نبود اگر که تو سقّا نمی شدی

 

حالا که  مثل نور شدی و قمر شدی

ای کاش هیچ وقت تو پیدا نمی شدی

 

این تیر با نگاه نظر می زند تو را

حالا نمی شد این همه زیبا نمی شدی؟!

 

می خواستی که تیر نگیرد تنِ تو را

کاری نداشت، خوش قد و بالا نمی شدی

 

تو جمع خیمه بودی و تقسیم کردنت

ور نه در این مزار کمت جا نمی شدی

 

پیش قد حسین، تمامت شکسته بود

تقصیر تو نبود اگر پا نمی شدی

 

بنام ماه بنی هاشم

یک دست صدا ندارد...

اما..

در کربلا بی دست ها غوغا میکنند...

یا ماه بنی هاشم

" ودیگر هیچ"

بنام حسین (ع)


زندگی چيز ديگري شده است، تا به نامت رسيده‌ايم حسين! عشق سوغات كربلاست، اگر مزه‌اش را چشيده‌ايم حسين! هر دلي را به دلبري دادند، هر سري را به سروري دادند ما كه هر وقت گفته‌ايم خدا، از خدايت شنيده‌ايم: حسين از خدايت شنيده‌ايم كه ‌گفت: نقش‌ها ما كشيده‌ايم اما «اَحسنُ الخالِقين» از آن روييم كه تو را آفريده‌ايم حسين! اين علم‌ها و اين علامت‌ها اينچنين بي دليل خم نشدند همه‌ي ما شريك غم‌هاي خواهري قد خميده‌ايم حسين! زينت شانه‌هاي پيغمبر! تا شنيديم ساعت آخر: دل چگونه بريدي از اكبر، دل از عالم بريده‌ايم حسين! تن بي دست مانده‌ي سقا ديده‌اي، واي از دلت آقا ! در عوض ما كنار هر آبي عكس دستي كشيده‌ايم حسين! بين شرم نگاه عباس و آن دل نازك شما چه گذشت؟ از حرم تا حرم نفهميديم ما كه هر چه دويده‌ايم حسين! روضه‌هاي مدينه مي‌خوانيم اول كربلا و مي‌دانيم از دعاهاي مادرت بوده كه به اينجا رسيده‌ايم حسين! شاعري با نگاه پاييزي به دو چشم بهاري‌ام خنديد چه بگويم كه اشك ما از چيست؟ چه بگويم چه ديده‌ايم حسين!  


دوست من دوستدار علی علیه السلام !
سلام بر تو و آنکه دوست می داری!
می دانی که همه جا سخن از علی علیه السلام است. این روزها از نام مولایمان حیدر کراربر در و دیوار نوشته و گفتار بسیار می بینی. آری.... نامی آشنا که از هر نامی با آن آشناتری؛ چندان که شاید به یاد آوردی که هنوزنمی توانستیم پدر و مادرمان را صدا بزنیم یا حتی اسم خود را درست تلفظ کنیم که این نام را شناختیم . چه می دانم؟ .... شاید نام خودت هم علی باشد؛ نامی که پدر از سر عشق به مولا بر تو گذاشته و چه بسا که مادر- در لالایی هایی که برایت داشته- با زمزمه علی بذر محبتش را در دلت کاشته باشد. یادت می آید که در همان خردسالی و نوپایی ، هرگاه بر زمین می خوردیم ، پدر یا مادر یا حتی پدربزرگ و مادربزرگمان – با هزاران شوق و عشقی که به آموختن نام او به کودکش داشتند- می گفتند یا علی؛ بگو : یا علی و بلند شو! .... و ما چنین برخاسته و بلند شدیم و با یاد و عشق علی علیه السلام بالیدیم و بر همه می بالیدیم که:  مولایمان علی است.
عجب تمثیلی است این که علی مولود کعبه است...یعنی اینکه باطن قبله را در امام پیدا کن! (شهید آوینی)

ليتيم و بهداشت رواني

قرون وسطائي ها از يون ليتيم براي معالجه كردن اختلالات رواني استفاده مي كردند . بوجود آمدن اين كشف مثالي است از خوش اقبالي و تيز بيني .

در سال 1938 روانپزشك استراليايي ( كاد ) بر روي اثرات آنيون هاي بزرگ آنيون هاي آبي روي حيوانات مطالعاتي را انجام داد . او براي افزايش مقدار اثر دارو به نمك با قابليت انحلال زياد نياز داشت . براي همه آنيون هاي بزرگ ، انحلال پذيري يون هاي فلزات قليايي با كاهش شعاع افزايش پيدا مي كند بنابراين او نمك ليتيم را انتخاب كرد .

ادامه نوشته

سوسک توپچی

نوعی سوسک وجود داردکه برای دفاع از خود، مایع بسیار داغ در حدود دمای 100 درجه سانتیگراد به سمت دشمن یا جانور شکارچی می پاشد!!!

ادامه نوشته

قابل توجه کباب خورها

یکی از فجایعی که الان توی مدل تغذیه ممکلت ما دارد رخ می­دهد، تغییر کاربری سیستم پخت کبابی ها است. اخیرا مد شده، کبابی­ها بساط منقل و ذغال را جمع کردند و از فر متصل به گاز شهری برای کباب کردن گوشت­ها استفاده می­کنند و گاز متان نیمسوز جایگزین گرمای ذغال شده است .

ادامه نوشته

آیا می دانید که.......   

*كمترين درجه حرارت ثبت شده برای نقطه ي جوش هليوم، منفی oC 273-  است.
* آب داغ زود تر از ب سرد يخ ميزند .
* مي شود آب را در يک ليوان کاغذی بجوش آورد(بدون سوختن ليوان).
* سختي آب مشابه سختي بتن است.
* تنها چيزي كه..... ( ادامه مطلب )

ادامه نوشته

خداا فقط فقط خودت...

Photo

فلز شفاف ابداع شد...

محققان موسسه Flash Fcility در آلمان با کمک گرفتن از پرتو قدرتمند لیزر موفق به تولید حالتی شفاف از ماده در فلز شدند که مشابه آن را تنها می توان در مرکز زمین مشاهده کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، محققان با کمک گرفتن از پرتو ایکس برای اولین بار موفق به تولید فلز نامرئی و شفاف شدند.

ادامه نوشته

تبدیل گاز گلخانه ای به سوخت مایع

دانشمندان شیمی در پی راهی برای تبدیل یا کاهش گازهای گلخانه ای هستند. به عقیده آن ها می توان با کاتالیست های فلزی جدید، گازهای گلخانه ای را به سوخت مایع برای سوزاندن تبدیل کرد! اگر سوخت های فسیلی بصورت ایده آل عمل سوختن را انجام بدهند، حاصل آب و کربن دی اکسید خواهد بود که

ادامه نوشته

از او آغاز كن

 وقتی که تنهای تنها می شوی ،

 

وقتی که دوستانت ، آنها که نیازمند یاریشان هستی درست در حساس ترین

 

رهایت مي كنند وقتی که در دست همانان که پشتوانه و نقطه

 

پشتگرمی محسوبشان می کردی ، خنجری می بینی ؛

 

وقتی زیر سنگی که به استواری اش سوگند می خوردی و تکیه گاهش مي شمردی ،

 

ماری خفته می بینی که در تکان حادثه از خواب جهیده است ؛

 

وقتی که امواج امتحان ، خاشاک دوستی های سطحی را می رباید و لجن متعفن

 

خودخواهی و منفعت طلبی را عریان می سازد

 

وقتی که هیچ تکیه گاهی برایت نمی ماند و هیچ دستی خالصانه به دوستی

 

گشاده نمی گردد یک ملجا و امید و پناهگاه می ماند

 

که هیچ حادثه ای نمی تواند او را از تو بگیرد

 

او حتی در مقابل بدی های تو خوبی می آورد و روی زشتی های تو

 

پرده ی اغماض می افکند اگر بدانی که محبت و اشتیاق او به تو چقدر است

 

بند بند تنت از هم می گسلد حتماً دانسته ای او کیست

 

پس چرا در انتها به او برسی ، از او آغاز کن

درباره چند مولکول...

میزان تولید سولفوریک­اسید در هر کشوری، معیار مناسبی برای سنجش توانایی های صنعتی آن کشور است، زیرا برای تولید تقریباً همه مواد صنعتی، در برخی از مراحل، استفاده از این ماده خورنده ضروری است. این ماده در معدن کاری، تولید فولاد، پالایش نفت و تولید مواد شیمیایی، همچنین تولید کود، مواد پاک کننده و پلاستیک کاربرد دارد. با این توصیف...

ادامه نوشته

کاهش گاز گلخانه‌ای CO2 با کمک فناوری نانو

نتایج یک مطالعه در انگلستان توسط سازمان  Defra سازمانی برای امور کشاورزی، غذا و محیط‌زیست) در زمینه فناوری نانو که اخیراً منتشر شده است؛ نشان میدهد که فناورینانو میتواند استفاده از منابع انرژی تجدیدناپذیر و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد. در این مطالعه کاربردهای فناوری نانو در زمینه‌هایی از قبیل افزودنیهای سوخت، پیل‌های خورشیدی....

ادامه نوشته

برای قدردانی بیشتر...

Photo

شناسایی ویروس به کمک نانوذره ­ها

دانشمندان علم شیمی، به تازگی یک سری نانوذره­ها (مواد بسیار ریز) بوجود آورده اند که بوسیله آن قادرند ویروس های داخل بدن انسان را سریعتر از حالت معمولی شناسایی کنند!

ادامه نوشته

بعد از خوردن نوشابه

10 دقیقه بعد: 10 قاشق چای­خوری شکر وارد بدنتان می­شود.میدانیدچرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی­شوید؟ چون فسفریک اسید، طعم آن را کمی میگیرد و شیرینی­اش راخنثی میکند.
20 دقیقه بعد: قند خون­تان بالا میرود
ادامه نوشته

به آخرش مطمئنن نخواهم رسید ....

در اَشکال ، خط مستقیم از هر شکلی به حقیقت نزدیک تر است ،

چون بی انتهاست !

به آخرش مطمئنن نخواهم رسید ....

مطمئنن !

پس چرا می روم ؟

چرا ؟

چون رسالتم در رفتن است.

چه در سطح

چه در ارتفاع .

در سطح با دل و در ارتفاع با ذهن .

به دنبال چه ؟

درختان می گویند بهار

پرندگان می گویند ، لانه

سنگ ها می گویند صبر

و خاک ها می گویند مصاحب

و انسان ها می گویند «خوشبختی»

امّا همه ی ما در یک چیز شبیهیم ،

در طلب نور !

ما نه درختیم

و نه خاک .

پس خوشبختی را با علم به همه ی ضعف هامان در تشخیص ،

باید در حریم خودمان جستجو کنیم ،

خوشبختی ای که کلمه نیست !

زیرا طَلَبش ، قبل از کشف کلمه ،

همراه انسان متولّد شده است .....

تاثیرآدامس و پنیر بر دندان ها

هر زمانی که چیزی را می خورید، باکتری­های دهان­تان نسبت به غذاها واکنش شیمیایی نشان می دهند و اسید آلی تولید می کنند که باعث پوسیدگی دندان می­شود. تحقیقات نشان می دهد که عمل مكانیكی جویدن، ترشح بزاق را تحریک می کند.

ادامه نوشته

درباره­ ی خورشید

خورشيد يك ستاره از 100 ميليارد ستاره كهكشان راه شيري است و دويست ميليون سال طول مي كشد تا يك بار به دور كهكشان را شيري گردش كند. جرمي مساوي با 333400برابر جرم زمين را داراست و به  تنهائي8/99درصد جرم كل منظومه را داراست. نيروي جاذبه­ي خورشيد چنان نيرومند است كه تمام اجرام اطراف خودرا نگه داشته وآنهارا وادار كرده است پيرامونش بگردند.

ادامه نوشته