کیمیاگران قرن 21

سوالات کنکور و دانشگاهی- نکات اخلاقی و پندآموز- روشهای تحقیقی- اطلاع رسانیهای مختلف

کیمیاگران قرن 21

سوالات کنکور و دانشگاهی- نکات اخلاقی و پندآموز- روشهای تحقیقی- اطلاع رسانیهای مختلف

گیاه بن سرخ یا پیاز یزدی

گیاه بن سرخ یک گیاه گل دار است که به طور وحشی می روید و بومی ایران است. از بخش هوا زی گیاه برای درمان دردهای شکمی، روماتیسم، استفراغ، سنگ کلیه و سرماخوردگی استفاده می شود.
   

 

نتایج نشان می دهد که تجویز داخل صفاقی عصاره هیدرواتانولی بن سرخ دارای اثرات ضد دردی می باشد که این اثرات با نالوکسان معکوس می شود. در دوزهای که عصاره دارای اثرات ضد دردی بود اثرات سمیت حرکتی از آن مشاهده نگردید. همچنین آنالیز مواد متشکله نشان داد که موادی نظیر مرفین سیلریت، اتیل سینامیت، ایزوکوینولین، نئومنتول و الکل های با زنجیر طولانی در عصاره وجود دارد.

نظرات 7 + ارسال نظر
ساناز ضرابی یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 17:18 http://analizezamin.blogfa.com

سلام استاد عزیز دایی مهربانم .ایشالا که ایام به کامتان باشد بابت این پست زیبا وعلمی شما بی نهایت سپاسگزارم وجالب است بدانید نزدیک به چند ماه من روی پیاز یزدی کارهای سلولی ومیکروبی انجام دادم دریغ از اینکه بدانم این همان گیاه محلی بن سرخ که در خیابان های شهرم بفروش می رسد و برای من جای بسی تاسف است که نمیدانستم واز شما ممنونم که منو متوجه این قضیه نمودید
موفق باشید

زهره سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 13:42

با سلام و خسته نباشید من از این دارو برای عفونت مثانه استفاده کردم و نتیجه گرفتم درد زیادی در ناحیه مثانه داشتم که بر اثر سرماخوردگی به وجود آمده بود که با جوشانده این دارو که به زبان محلی ما بوسور هست من شفا پیدا کردم و خیلی زود خوب شدم

رز پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 15:43

سلام. گیاه بن سرخ در حال انقراضه.اگه راهکاری برای جلوگیری ار منقرض شدنش ارایه بدین ممنون میشم

ن.غ پنج‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 00:24

منابع طبیعی خیلی چشم پوشی میکتد اگه قویتر برخورد میکرد الان لا مشکل انقراض این گونه های گیاهی مواجه نبودیم

سمیر یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 22:38

سلام لطفا یه گیاهی که بر دیابت به طور سنتی اثر داره ولی تحقیقی روی آن انجام شده باشه بهم معرفی کنین آدرس میل گذاشتم برای تحقیق میخاستم
آیا این بن سرخ بر دیابت اثر داره یا نه؟
خیلی خیلی ممنون میشم کمکم کنید

فاطمه پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 07:08

سلام مرسی از مطلبتون.من و دختری هم سرما خوردگی داشتیم بوسور را به سوپم اضافه کردم وبه محض خوردن سوپ علائم سرما خوردگی بسیار کم شد .یعنی عالی بود

فرشته چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 14:45

سلام درباغ میوه ماگیاه بنسرخودرومیروید درهشتگردساوچبلاق است تلفن ۰۹۱۲۵۲۷۴۳۳۹

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد