کیمیاگران قرن 21

سوالات کنکور و دانشگاهی- نکات اخلاقی و پندآموز- روشهای تحقیقی- اطلاع رسانیهای مختلف

کیمیاگران قرن 21

سوالات کنکور و دانشگاهی- نکات اخلاقی و پندآموز- روشهای تحقیقی- اطلاع رسانیهای مختلف

دباغی پوست

برای دباغی کردن پوست به طوری که مو و پشمهای پوست بر روی آن باقی بماند روش های متعددی وجود دارد که در اینجا یکی از روش های ساده که هر فردی می تواند به کمک آن پوست را دباغی کند توضیح می دهیم.

1- در ابتدا پوست خرگوشی که به تازگی مرده است را جدا کرده و در یک گالن 20 لیتری آب تازه و خنک قرار دهید. این عمل به پوست امکان می دهد خنک شود. پوست می تواند برای مدتی در آب باقی بماند تا پردازش پوست خرگوش کامل شود.

2- تمامی اثار خون را با شست و شوی پوست از بین ببرید و این عمل را تا تمیز شدن پوست ادامه دهید. این عمل سبب می شود تا پوست از لکه های ثانویه محافظت شود با این حال این لکه ها مشکل خاصی نیستند اما اگر پوست قرار است به جای داخل، به سمت خارج استفاده شود ممکن است لکه ها ازار دهنده باشند.

3- یک فنجان نمک درشت ( نمک دریا ) و یک فنجان زاج سفید را در حدود هفت و نیم لیتر آب در دمای اتاق مخلوط کنید. محلول را به میزان کافی هم زده و مطمئن شوید به طور کامل حل شده است. برای حفاظت از اثرات زاج سفید از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

4- پوست را داخل محلول قرار داده و توسط یک قطعه چوب آنرا بهم بزنید. اجازه بدهید پوست داخل محلول و در دمای اتاق به مدت 48 ساعت خیس بخورد. روزی حداقل دو بار پوست را داخل محلول هم بزنید.

5- پوست را از داخل محلول خارج کرده و با فشار دادن آب آنرا بگیرید. در صورت نیاز می توانید محلول را برای موارد دیگر نگه دارید.

6- چربی و گوشت های اضافه و باقی مانده را از روی پوست جدا کنید. با کمک یک چاقو بافت را از یک گوشه پوست و به سمت جلو جدا کنید. بافت زیرین پس از مدتی کم کم نمایان می شود. پس از جدا کردن این لایه پوست را با آب سرد شست و شو دهید.

7- یک فنجان نمک و یک فنجان زاج سفید به مخلوط اصلی نمک و زاج سفید اضافه کنید. مخلوط را همزده تا کاملا یکنواخت شود و مجددا پوست را داخل این محلول قرار دهید و هم بزنید. اجازه بدهید پوست به مدت یک هفته داخل این محلول بماند و روزی دو بار محلول را هم بزنید.

8- پوست را از محلول خارج کرده و در آب صابون گرم بشویید. شامپو سبب نرمی و خوش بویی پوست می شود. شامپو را توسط آب ولرم به طور کامل شسته و مطمئن شوید که صابون به طور کامل پاک شده است. سپس پوست را در یک مکان خنک و سایه دار آویزان کنید تا خشک شود. این عمل حدودا شش ساعت زمان میبرد و تقریبا دو روز طول می کشد تا پوست کامل خشک شود.
نظرات 4 + ارسال نظر
آنالیز زمین یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 00:51 http://analizezamin.blogfa.com

مخصوص دبیران شیمی!
مهر شما، گرافیت وجود مرا الماس کرد. من از با شما بودنم چیزی فرا‌تر از استوکیومتری زندگی و مولاریته شادی‌ها آموختم. امیدوارم کلویید زندگیتان شفاف و معادلات زندگیتان موازنه شده و محلول زندگیتان از عشق و محبت فراسیر شده باشد. با بیشترین درصد خلوص دوستتان دارم و با بالا‌ترین غلظت مولال، روزتان مبارک. با تاخیر یک روزه امیدوارم تبریک ما رو پذیرا باشید

........ چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 19:47

استادمن بی صبرانه منتظر جواب شما هستم. اگر کسی رو میشناسید معرفی کنید شاید بتونم نتیجه بهتری از امتحان ارشد بگیرم.رشته ام حسابداریه.

سلام . احوال شما . میشناسم ولی نمیدونم ایا می پذیرن یا که که تدریس کنن اگه صحب کردم و موافقت کردند خبرتون میکنم

........ چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:01

سپاسگذارم.

...... سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:20

سلام استاد من منتظر پاسخ شما هستم.باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد